شرکت «آنی رو» خبر داد:

مهلت پرداخت ۱۵ روزه برای پرداخت عوارض الکترونیک/ احتمال پلکانی شدن بدهی‌ها و جرائم در سال آینده



«بابک نیک نیا»، مدیر فنی و بهره برداری شرکت سامانه پرداخت‌های نوین در آزاد راه‌های کشور با نام تجاری »آنی رو» در خصوص پرداخت عوارض الکترونیکی به خبرنگار صبح ساحل گفت: ترددکنندگان در آزادراه هایی چون بندرعباس – شهید رجایی تا ۱۵ روز مهلت پرداخت عوارض الکترونیک قبل از صدور جریمه راهوررا دارند. مدیر فنی و بهره برداری این شرکت همچنین از احتمال پلکانی شدن بدهی‌ها در سال آینده علاوه بر جریمه راهور برای رانندگان، خبر داد. در ادامه مشروح این گفت و گو را مرور می‌کنیم.

       

آزادراه بندرعباس – شهید رجایی از کی الکترونیکی شده است؟

آزادراه بندرعباس -شهیدرجایی از دی‌ماه سال ۹۸ تجهیز و راه‌اندازی شده و ضمن صدور قبض الکترونیک برای ترددکنندگان محترم به‌صورت دوره‌ای نیز مورد آزمون و کنترل کیفی، قرار می‌گیرد.

    

الکترونیکی بودن آزادراه چه مزایایی دارد؟

پرداخت عوارض به‌صورت الکترونیکی سبب عدم نیاز به توقف و تغییر سرعت ترددکنندگان در آزادراه‌ها می‌شود و این کار علاوه بر کاهش خطر تصادفات مرگبار به کاهش مصرف سوخت، استهلاک خودروها، کاهش آلودگی هوا و آلاینده‌ها تأثیر بسزایی دارد. همچنین ایجاد شفافیت و مدیریت بهتر وصول عوارض و بازگشت سرمایه‌گذاران در نگهداری و توسعه آزادراه‌ها بسیار مؤثر است. همچنین کاهش ریسک و هزینه استفاده از نیروی انسانی در گیت‌های قدیمی و کاهش خطرات حضور افراد جهت اخذ دستی عوارض در آزادراه‌ها نیز از دیگر مزایای اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی است.

   

مهلت پرداخت عوارض آزادراه‌ها چه مدت است؟

ترددکنندگان محترم تا ۱۵ روز مهلت پرداخت عوارض الکترونیک قبل از صدور جریمه راهور را دارند.

  

شیوه پرداخت عوارض به چه صورت است؟

شناسایی، صدور و اخذ عوارض آزادراهی توسط وزارت راه و با سرمایه‌گذاری شبکه بانکی کشور صورت می‌گیرد و پرداخت آن برای ترددکنندگان با مراجعه به سایت آنی رو aaniro.com و همچنین اپلیکیشن های بانکی و خدماتی معتبر هم امکان‌پذیر است.

   

چه آزادراه‌هایی، پرداخت عوارض در آن الکترونیکی است؟
آزاد راه هایی که هم اکنون در آن پرداخت الکترونیکی است را می‌توان، تهران-قم، تهران – ساوه، کرج –قزوین، قزوین – رشت، قزوین – زنجان، همت – کرج، بندرعباس – شهید رجایی، ارومیه – تبریز، تبریز – سهند، مشهد – باغچه، کاشان – نطنز، شرق سپاهان، تهران – پردیس، نام برد و چندین آزادراه دیگر که به‌زودی افتتاح می‌شود.

  

سخن پایانی.
با توجه به شروع ترددهای نوروزی و احتمال پلکانی شدن بدهی‌ها در سال آینده علاوه بر جریمه راهور، از مالکین محترم خودروها ائم از سنگین و سواری درخواست می‌گردد با مراجعه به سایت آنی رو aaniro.com نسبت به استعلام و تسویه و شارژ حساب خود به‌سادگی اقدام نمایند.
همچنین با توجه به الزامات قانونی و روال‌های جاری هیچ ترددکننده‌ای (به‌جز خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی) از پرداخت عوارض آزادراهی معاف نبوده و در صورت عدم پرداخت توسط پلیس راهور اعمال قانون می‌گردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها